27 apr. 2010

Annat och gammalt

Just nu har jag väldigt mycket på gång samtidigt, min specialitet, därav blir inget riktigt helt klart. Försöker skärpa mig men så länge får det bli lite annat och gammalt...


Min sista kavaj jag gjorde på skolan i Uddevalla. En grå damkavaj i ull, ganska klassisk modell med lite annan skärning som tyvärr är rätt knepigt att få med i bild hur det ser ut...I vilket fall så gjorde jag två likadana, båda gjorda på skräddat vis. Tanken var att prova på och testa att göra kavaj till gesällprov, i damskrädderi för min del då. Allt var på tid och det kräver sjukt mycket energi av en att jobba koncentrerat för att inte spilla tid på att "tänka för mycket" och dessutom vara nogrann hela tiden. Vi får väl se om jag nån gång i framtiden vågar mig på att göra det igen, att ha ett gesällbrev ger ju trots allt lite status om man vill jobba med sömmnad ;P
Trodde aldrig jag skulle säga det men jag längtar lite tillbaks faktiskt...


Annat göra själv- Jag tycker det är väldans skoj att exprimentera med mitt hår och testade häromdan att blanda två hårtoningar jag hade hemma, var trött på båda färgerna (rött och blått) och tänkte att det borde ju kunna funka som med vanlig målarfärg, och tja it did!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar