11 apr. 2010

Terrifying t-shirts and bikerjeans!


Mera tröjmåleri! Jag har en förkärlek till gammal skräckfilm, monster och läskiga kvinnor tror jag.


Bak, mycket färgstänk blev det, om man kan läsa texten som står är väl frågan heh... ;)

Paris Spring-Summer 2009 Ready To Wear Fashion Week - Balmain Runway


Balmain 2009
Nu när jag fått en ordentlig symaskin har jag kunnat göra klart ett av mina oavslutade syprojekt...bl.a ett par jeans som jag gjort helt och hållet själv från mönster till färdigt plagg. Jag mönstrade av ett par gamla favoritjeans som jag visste passade och justerade om dem till en ny modell. Inspirationen var då ett par "bikerjeans" som designern Christophe Decarnin gjort för modehuset Balmain. (Från början hade jag tänkt köpa dem och tyckte att nån gång kan man ju unna sig ett lite dyrare plagg. Men upptäckte, kanske inte helt oväntat, att de var hiskeligt dyra...) Ovan ser ni originalet och nedan min version av dem...inte helt olikt va? ;P



Fram


Bak

2 kommentarer:

  1. Kusin Emeli Lundbladh2 maj 2010 kl. 14:08

    Riktigt snygga!!!
    Hittade till din blogg nu :0)

    SvaraRadera
  2. Cathrine "Tine" Bergman6 maj 2010 kl. 11:08

    Shit, vad snygga Nattis! Vad duktig du är!

    SvaraRadera