28 feb. 2010

Slips och Herrbyxa


Tog mig i kragen häromdan och sydde klart en slips som påbörjades för ett bra tag sen nu...Som en extra uppgift i skolan skulle vi sy en fluga, slips eller kravatt. Jag valde att sy en slips i siden och här är då det färdiga resultatet. Jag tror min tanke var att göra en lite punkig slips med det rödrutiga mönstret men så här i slutändan ser den nog mest bara...julig ut? Roligt var det att sy i alla fall!


Så mitt andra nyligen avslutade projekt var ett par kostymbyxor åt min morfar. Han hade köpt en hel kostym med kavaj och tillhörande byxor på en outlet och byxorna var i så dåligt skick att han fick dem med på köpet. Därför fick jag i uppdrag att sy ett par nya och eftersom de trasiga byxorna passade så bra annars så använde jag dem som utgångspunkt för att göra ett nytt mönster.


Att fota mörka tyger är inte det lättaste speciellt om man är en amatörfotograf som jag ;P



Fickor...Gubbficka med passpoal och bakfickor med dubbel passpoal.



Tyget är ett 100% ulltyg i mörkgrått, väldigt fint och eftersom det är näst intill omöjligt att lyckas hitta exakt samma tyg som orginalbyxorna så ska man "enligt regeln" välja en nyans mörkare än färgen på kavajen.



Inuti byxorna, framtill har jag satt i ett knäfoder, knepigt att fota blankt tyg ;(



Och såhär kan det se ut baktill...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar