21 feb. 2010

Måleriet

Show off på tröjtryck jag gjort...

En tröja med ett snyggt tryck är nog något av det bästa jag vet, att göra dem själv är dessutom väldigt kul och man kan skapa något unikt som ingen annan har! När jag gör mina tröjtryck skissar jag upp en bild först som jag sedan kalkerar av direkt på plagget och målar den sedan för hand, lättare sätt kanske finns men varför göra det enkelt för sig? ;)


Nyaste verket, kanske jag kollat en smula för mycket gamla zombiefilmer på senaste ;P




Idén till det här trycket kommer ifrån en av mina absoluta favorit illustratörer Hans Arnold, han har gjort en liknande bild som denna och motivet tilltalade mig helt enkelt. Mer om Hans Arnold kan man hitta på www.hansarnold.se väl värt ett besök!



ARH BITE! x)


Lite musikinfluerat...
http://www.youtube.com/watch?v=mGaFHgeJofg


Ett av mina första tryck, bläddrade i konst och design magasinet Juxtapoz och fastnade för en amerikansk konstnär och illustratör vid namn Munk One >> www.munkone.com






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar