9 feb. 2010

Skolan och kavajerna


Här kommer lite bilder på kavajer jag gjort i min utbildning hos KY skrädderi i Uddevalla där jag läst till damskräddare i 2år plus en tilläggskurs på 10 veckor...Där fick jag lära mig att sy kavajer på klassiskt skräddat vis, både till kunder och mig själv. Första bilden föreställer min allra första kavaj jag sydde till mig, inspirationen kom lite utifrån en Balenciaga blazer med detaljer som bruten spegelsöm, dubbel knäppning fram och enkelpasspoalerade fickor med lock.


[Denna bild är tagen av Frida S.]

Också min första kundkavaj, klassik modell med två dubbelpasspoalerade fickor med lock, klassik krage och slag och en slits bak som inte syns i bild dock ;( MEN lägg märke till mönsterpassen i hundtandsmönstret, en utmaning som tog sin extra tid men snyggt blir det när man får det att stämma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar