9 mars 2010

Omgjort och nygjort


Två vippkjolar i lite 50-tals stil, den första är i svart/vit rutig bomull med en rosett som knyts baktill och den andra i rött sidentyg


Close up på rosetten bak


Här är ett av de första plaggen jag sydde under min KY-utbildning. En pennkjol i kritstrecksrandigt ulltyg, med hög midja och ett motveck bak. Syns inte i bild men den är fodrad med rött tyg ;)


Och en favorit jag säkerligen kommer sy sjuttioelva varianter till av- trikåklänningen! Enkelt och blir alltid lyckat, här är några exempel som jag sytt till mig själv...


Två kjolar som jag sytt om. Den blåa är pappas gamla avlagda snickarbyxor som jag klippte till lite och ändrade till en kjol. Och den svart/grå kjolen är två jeans från början som pusslats ihop.

1 kommentar:

  1. sofiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiie15 maj 2010 kl. 15:28

    åh, vad gulligt att du gjort en kjol till din pappa ;)

    SvaraRadera