6 mars 2011

Saker händer!


[Foto: Karolina S]
På prov sydde jag upp två kappor till butiken, en blå och en röd. Så nu för nån helg sedan har jag äntligen sålt en av dem, den blå! En liten sneak-peak på den röda här men ska lägga upp hela bilder på dem inom kort. Kanske blir det fler av dem framöver...


En ny klänningsmodell gjord också, halterneck klänning med luva. Har lurat på den länge så nu tog jag mig tid att göra mönster och sy upp några, det har blivit väldigt lyckat.


[Foto:Karolina S]
Så sist men inte minst ett projekt till våren/sommaren. Min chef Karolina som är med i Östergötalands klädskapare har fått ett antal bröllopsklänningar skänkta till sig och startat ett projekt för de medlemmar som vill att göra om dessa. Karolina frågade mig om jag ville vara med och nu så ska vi alltså göra något nytt med de tre klänningar som ni ser i bild. (Riktigt puffiga rosettiga 80-tals drömmar :P) Det finns inga begränsingar för vad man kan göra med dem det är helt valfritt så länge man använder sig av klänningarna på något sätt; klippa, klistra, riva, ta bort, lägga till- vad som helst! Det hela kommer att bli en utställning i Linköping i september så än så länge är det ett tag kvar innan slutresultatet kan beskådas...
Karolinas och min idé är kanske en smula hemlig än så länge men den kommer att involvera energisprakande musik och scenklädsel, det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar