18 mars 2011

Linsloppa


Jag har ju faktiskt fått en super fin kamera så jag nu kan ta ordentliga bilder på allt som händer och görs!


Nu har jag påbörjat en kurs i drapering hos folkuniversitetet, första lektionen har vi bara fått leka med tygerna hur som helst på dockan. Min kreation på bilden ovan är väl antagligen inte särskilt proffsigt gjord enligt "de som vet" men genom att jobba så här får man nästan alltid fram nån intressant form...Läraren är från London så utbildningen hålls alltså på engelska, bara det är en utmaning i sig, för mig iaf. Men hon verkar bra och framför allt duktig, klicka på hennes namn här för att komma till hemsidan >> Chinyere Eze


Mer klänningar för butiken, ett konstigt gardintyg i trikå från Myrorna fick bli fin klänning istället ;)


...och en topp!


Ett till roligt secondhand tyg, ser ut som sjögräs litegrann och känns nästan lite som ett baddräktstyg.


Baktill.

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig! Nu är det verkligen dags för mig att fixa lite tyger som du kan sätta tänderna i! Ska till Mariatorget och till tygaffärend där.
    Kram
    Evy

    SvaraRadera