23 maj 2010

Rymdsömmerskan

[Bild: Karolina S]

Skyltning till butiken/ateljén Poplin där jag just nu gör min praktik, syr klänningar, kjolar och blusar för märket och klädabonnemanget Orkan Lia. Så mycket blommigt och prickigt har jag nog aldrig sytt som vid det här laget, men kul är det och trivs som fisken i vatten!
Kolla in >> www.orkanlia.se/

och >>http://poplin.nu/


Såklart ska jag ju matcha butiken och fick sy en klänning till mig själv, så designen är Orkan Lia och sömmerskan jag ;P En blåprickig skjortklänning med veckad kjol, röda kantband och röda knappar...puffigt värre :)



Så en annan liten fakta- visste ni att den första kvinnan i rymden var en före detta industrisömmerska? Valentina Teresjkova, född 1937 i västra Ryssland. Året var 1963 den 16e juni då hon begav sig och var uppe i ca 2 dygn och 23 timmar. Dessutom var, och är fortfarande, detta den enda rymdfärd som gjorts av enbart kvinnlig besättning.

Så vem vet kanske det blir något stort av mig med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar