1 juli 2010

Krokodilsax


Jo...ännu en "för att den var så fin". Min kattburk köpt på Hornstulls loppis, bra att ha små nålar i ;)


Nu är det alltså dags, jag ska börja sälja kläder på kommission (AH!) Till att börja med som hobbyverksamhet, för att se hur stort intresset är. Tanken sedan är eget företag med ett eget märke plus frilans som sömmerska. Just nu har jag alltså en liten kollektion trikåklänningar men senare vill jag förstås kunna avancera och sy andra plagg också. Bilden ovan visar mina improviserade små "märken", hopknåpade med textilfärg på vit trikå ;P

Också prislappar förståss, tvättråd o annat sånt som folk vill veta när de köper kläder...


Ett par av de klänningar jag gjort, här en svart med lila och gråblommigt mönster, brottarrygg bak.


Lila/vinröd mönstrad klänning med öppen rygg med en slags "rosett"dekoration...(Ursäkta min bristande fantasi för att beskriva saker :P)


Ännu en med brottarrygg, i något slags grafiskt, blågrå prickigt mönster.

Fler varianter finns och är på gång, dock är det nu dags för ny införskaffning av tyger! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar